Gdzie przyznawać mile lotnicze

Category: Inny Sposób
17 lutego 2021

Jednym z wyzwań związanych z gromadzeniem mil jest wiedza, gdzie należy naliczyć mile zgromadzone podczas danego lotu. Połączenie sojuszy i kodów taryfowych może sprawić, że będzie to trudne, szczególnie dla tych, którzy są nowicjuszami. Na forum Ask Lucky niemal codziennie pojawia się pytanie, ile mil zostanie zdobytych za dany lot, jaka jest najlepsza oferta itp., Więc jest to coś, z czym wiele osób może się zmagać.

Mam strategię i narzędzie oszczędzające czas, które pomyślałem, że podzielę się z tymi, którzy mogą znajdować się w podobnej sytuacji.

Wiesz, co dają te mile

Moja strategia polega na myśleniu o Twoich przyszłych pragnieniach związanych z podróżowaniem i o tym, jak mile, które możesz zdobyć za przelot, mogą wesprzeć te plany. Tylko dlatego, że możesz naliczyć mile, aby powiedzieć, Thai Royal Orchid Plus, nie oznacza, że powinieneś. Jest prawdopodobnie (i naprawdę prawdopodobnie) lepsza alternatywa u przewoźnika partnerskiego.

Jest w tym wiele niuansów. Oczywiście cele każdego są różne, ale zależy to również od tego, jak możesz gromadzić mile. Jeśli nie znasz „słupków bramkowych dla różnych nagród lub które programy mogą być najbardziej odpowiednie dla Twoich celów związanych z podróżą, koniecznie sprawdź nasz post o tym, ile mil potrzeba na bilet-nagrodę.

Moje nowe ulubione narzędzie: Where To Credit

Wiedząc, który mile chcesz jak zarobić jest krytyczny pierwszy krok. Warto też wiedzieć, ile mil można zarobić na danym locie.

Przeglądanie wykresów zarobków linii lotniczych przed lotem (lub nawet zakupem) może być dość mylące, aby sprawdzić, ile mil zgromadzisz. Where To Credit to nowe narzędzie, które konsoliduje wszystkie te informacje i podaje najlepsze opcje.

Istnieje kilka sposobów korzystania z opcji Where To Credit. Pierwszym z nich jest wpisanie na stronie głównej linii lotniczej, którą chcesz latać:

Spowoduje to wyświetlenie wszystkich klas rezerwacyjnych (o których wiedzą) dla tej linii lotniczej i powiązanych z nimi stawek zarobków partnerów:

Bardzo przydatne, zwłaszcza jeśli rozważasz dwie taryfy na ten sam lot. Stawki zarobków mogą się znacznie różnić w przypadku nieco wyższej taryfy, więc fajnie jest uzyskać migawkę.

Where To Credit ma również kalkulator mil, który moim zdaniem jest fantastyczny.

Wpisz swoje loty, przewoźnika i klasę rezerwacyjną, a kalkulator oszacuje przybliżone zarobki każdego partnera.

Na przykład moje loty liniami Aeromexico miały następujące stawki zarobków partnerów:

W tym przypadku przypisałem Alasce, ponieważ 1430 mil Alaski lepiej pasuje do mojej przyszłej podróży niż cokolwiek innego.

Jako kolejny przykład, lecę na Hawaje za kilka tygodni i właściwie lecę na Hawajach. Hawaiian nie jest członkiem żadnych sojuszy, ale Where To Credit ułatwia znalezienie najlepszych opcji:

W większości stwierdziłem, że Where To Credit jest dość dokładne i dobrze radzą sobie z naprawianiem błędów, więc czuję się komfortowo, polecając je. Mają również rozszerzenie Chrome, które synchronizuje się z niektórymi internetowymi biurami podróży, ale nie eksperymentowałem z tym.

Konkluzja

Dla tych, którzy martwią się statusem elity, lepszą opcją śledzenia będą inne narzędzia (lub ręcznie robiony arkusz kalkulacyjny). Ale Where To Credit jest idealne w przypadku tych losowych transakcji, które pojawiają się lub gdy lecisz poza swoim podstawowym sojuszem.

Jak decydujesz, gdzie naliczać mile?

O Tiffany

Tiffany Funk jest zapalonym podróżnikiem, który odwiedził ponad 70 krajów i wielokrotnie mieszkał za granicą. Jej posty przedstawiają inne spojrzenie na gromadzenie mil, sztuczki równoważenia wielu kont w gospodarstwie domowym i opisują podstawy wykorzystywania mil na podróże aspiracyjne – jakiekolwiek mogą być te aspiracje!

Jak znaleźć klasę taryfową biletów na stronach internetowych osób trzecich?

Nie podają szczegółów, chyba że zarezerwujesz bilet. A potem okazuje się, że wiele nie jest takie wspaniałe, ponieważ nie dostaniesz żadnych mil.

@ Tiffany – Czasami może to być nieco bardziej skomplikowane, niż wie aplikacja. 😉

To byłoby „więcej, a nie „motr.

Czy możesz zmienić linię lotniczą, którą zasiliłeś po odbyciu lotu? Właśnie lataliśmy liniami ekonomicznymi Aer Lingus w jedną stronę, w interesach w drugą i chciałbym doliczyć mile United

@ Margaret – po prostu to zrobiłem i zadziałało, ALE tylko dlatego, że oryginalna linia lotnicza, której kredytowałem, nie dała mi ŻADNYCH mil. Następnie skontaktowałem się z United i otrzymałem z nimi 50% mil po tym, jak dowiedziałem się o WhereToCredit.com.

Dziękuję bardzo za to, co za genialne narzędzie!

@ Kredyt – Hmm, to musi zależeć od używanego OTA. Orbitz pokazuje szczegóły taryfy lub zawsze możesz przeszukać ITA i dopasować je do tego, co chcesz zarezerwować. W najgorszym przypadku po prostu zakładam, że szalona transakcja to najniższa możliwa taryfa.

@ Margaret – @ Lukas jest na miejscu. Zawsze możesz spróbować!

Czy to zadziała w przypadku udziału kodu? Próbuję zdecydować, gdzie gromadzić mile na sprzedawanym na rynku locie Delta obsługiwanym przez Air France / KLM. Wolałbym nie bankować z Deltą, ale kiedy czytam zasady Alaski, a nawet AF, wydaje się, że nie uznają udziału kodu.

Dużo latam na UA i zawsze zaliczam UA. Mogę rozważyć inną linię lotniczą do uzyskania kredytu, ale czy nadal otrzymam EQM i EQD do statusu?

Dzięki

Nie wiem, co robię.

Mój pracodawca latami kazał mi latać na lotniskowcach Skyteam, więc przepłynąłem całe mile do Delty. Teraz pracodawca ma mnie na Oneworld. Nie miałem pojęcia, gdzie zaliczyć mile. Zapytałem wszystkich w „Ask Lucky. Ktoś powiedział BA, więc poszedłem z tym. Nadal nie mam pojęcia, czy to naprawdę dla mnie najlepsze.

PS Dzień dobry Tiffany! Jak się masz?

Super przydatne, dzięki!

@ Stuart – Zasady dotyczące udostępniania kodów mogą być trudne. Alaska rzeczywiście wymaga, aby loty były „sprzedawane i obsługiwane przez partnerską linię lotniczą, więc to nie zadziała. Powinieneś mieć możliwość kredytowania FlyingBlue, ponieważ zasada dla Air France to „Loty obsługiwane przez Air France i sprzedawane jako AF, KL lub partner SkyTeam.

@ Harold – Z United jest trochę trudniej, ponieważ przyznają elitarne kwalifikacje w zależności od tego, czy bilet wydał United lub inna linia lotnicza. To byłby dobry temat na post, ale w międzyczasie możesz przeczytać więcej na stronie UA: https://www.united.com/web/en-US/content/mileageplus/premier/qualify.aspx

@ Imperator – Dzień dobry!

BA nie jest złą opcją, jeśli możesz gromadzić mile w inny sposób na międzynarodowe podróże długodystansowe. A jeśli Twój pracodawca stawia Cię na licencjat, Avios świetnie nadaje się do ulepszania.

Ale prawdopodobnie zależy to od tego, czym / gdzie lecisz i od stawek zarobków. Nadal wolę mieć 100 tysięcy AA mil niż 100 tysięcy Avios, osobiście.

Wszystkie moje krajowe podróże (które wychodzą z kieszeni) są nadal na DL, ponieważ po prostu lubię Deltę.

Na czas mojej „podróży między IAD a KSA pracodawca w biznesie trzyma mnie albo BA albo QR. Więc myślę, że warto trzymać się klubu wykonawczego BA. Czy tak się to nazywa? Klub wykonawczy? Widać, jak wiele uwagi poświęcam temu wszystkiemu. I to naprawdę nie ma znaczenia, ponieważ mile stoją tam i zbierają kurz. Ale… czy mówisz, że mogę użyć tych rzeczy Avios do uaktualnienia z Club World do First? Byłoby fajnie, ponieważ Club World może być napięty.

Nie brzmieć jak dziadek, ale w latach 80. było o wiele prostsze! Mieszkałem w Bostonie i podróżowałem tam iz powrotem do Szkocji na starym północnym zachodzie. Był to lot bez międzylądowania z BOS do Prestwick na krajowej konfiguracji DC10. Okropnie niewygodne, nawet na początku. Ale gromadzenie mil było proste i łatwe do zrozumienia: otrzymałeś mile za przeloty, którymi leciałeś. Kropka. I pamiętam tabelę wykorzystania jako równie uproszczoną: 100 000 mil za dwa bilety pierwszej klasy z BOS do BKK. Kropka. Fajnie było spotykać się z facetem i po prostu nonszalancko powiedzieć „czy chciałbyś zjeść obiad w Bangkoku w ten weekend? A potem po prostu wpadnij do kasy biletowej NW i każ im bez wysiłku wystawić bilety.

Tak prosty! Ale teraz… rany. Nie wiem, jak wy, dzieciaki, śledzicie wszystkie skomplikowane zasady, przepisy i luki.

@ Imperator – Teraz jest to zdecydowanie bardziej skomplikowane, ale możesz to zrobić!

1) Podniesienie klasy biznes na British Airways do F byłoby świetnym sposobem wykorzystania mil, więcej informacji znajdziesz tutaj: https://onemileatatime.com/2015/09/20/upgrade-british-airways-avios/

2) * Może * lepiej byłoby przypisać loty do Kataru firmie American, ale to zależy od tego, jak często lecisz. Jeśli możesz dodać okazjonalną kartę kredytową, która może umieścić Cathay i Etihad na celowniku.

Dziękuję za napisanie tego posta. Często latam od jakiegoś czasu, ale zawsze udawało mi się latać wyłącznie Delta / KLM / Air France, więc nigdy nie miałem pytań o kredyt. Ale teraz, gdy odkrywam cudowny świat mil i punktów poza moją jedyną linią lotniczą, otwiera się przede mną cały nowy świat. Nie wspominasz o tym wyraźnie w poście, ale trochę zakładam, że możesz zaliczyć lot od konkretnego członka sojuszu do dowolnej innej linii lotniczej w tym samym sojuszu – czy to prawda? A może sojusze oznaczają, że możesz po prostu skorzystać w ramach tego sojuszu, ale nie możesz kredytować żadnej linii lotniczej w tym sojuszu?

Niedawno leciałem też z Ural Airlines i Where To Credit nawet nie rozpoznaje ich jako opcji; mają na swojej stronie około tuzina partnerów, ale nie sądzę, żebym mógł przypisać im mój lot. Myślę, że oznacza to, że muszę bezpośrednio doładować program milowy Ural, ale czy mogę wykorzystać go w innym programie, takim jak Emirates?

(Przepraszam za to przesłuchanie komentarza, naprawdę zdaję sobie sprawę z krzywej uczenia się tutaj)

Jeśli chodzi o to, „gdzie zaliczyć, najlepszym sposobem jest więc posiadanie kilku programów dla osób często podróżujących, a następnie naliczenie mil na te najlepsze? Bo jeśli jestem zarejestrowany w kilku programach, to w jednym z nich trudno będzie mi osiągnąć elitarny status, prawda?