Co to jest oświadczenie konsumenckie i czy powinienem je mieć?

Category: Biur Kredytowych
17 lutego 2021

Czas na czytanie: 4 minuty

Oświadczenia konsumenckie są dowolnymi, 100-wyrazowymi wyciągami (200 słów w stanie Maine), które można dodać do raportu kredytowego Equifax. Po złożeniu, wyciąg konsumencki pozostanie w raporcie kredytowym Equifax, chyba że go usuniesz i będzie widoczny za każdym razem, gdy pożyczkodawca lub wierzyciel uzyska dostęp do raportu kredytowego Equifax. Możesz zdecydować się na usunięcie Oświadczenia konsumenta w późniejszym czasie i nie będzie ono już widoczne dla pożyczkodawców ani wierzycieli.

Istnieją dwa główne cele dodawania oświadczenia konsumenta do raportu kredytowego Equifax i może to być właściwe dla Ciebie, w zależności od Twojej sytuacji.

Pierwsze użycie zwykle następuje po odrzuceniu sporu dotyczącego informacji w raporcie kredytowym Equifax. Jeśli w raporcie kredytowym Equifax zidentyfikowałeś coś, co Twoim zdaniem nie jest dokładne, pierwszym krokiem jest złożenie sporu z odpowiednią dokumentacją w Equifax. Będziemy współpracować ze zidentyfikowanym pożyczkodawcą lub wierzycielem w celu ustalenia, czy informacje zawarte w raporcie kredytowym Equifax są dokładne. Następnie albo zaakceptujemy spór i skorygujemy Twój raport kredytowy Equifax na podstawie poprawionych informacji od pożyczkodawcy, albo odrzucimy spór, jeśli okaże się, że informacje są dokładne. Jeśli spór zostanie odrzucony, możesz użyć Oświadczenia konsumenta, aby umieścić swoje informacje na tej konkretnej linii handlowej swojego raportu kredytowego Equifax.

Drugie zastosowanie to szersze zastosowanie polegające na dodaniu wyciągu do raportu kredytowego Equifax. Może to być przydatne, aby zapewnić kontekst dla dokładnie przedstawionych obraźliwych informacji w raporcie kredytowym. Na przykład, jeśli straciłeś pracę przez pewien czas i do twojego raportu kredytowego dodano obraźliwe informacje, możesz dodać oświadczenie konsumenta. Przykładem oświadczenia konsumenckiego może być: „Zostałem zwolniony i byłem bezrobotny od kwietnia do listopada 2019 r. Po ponownym zatrudnieniu spłaciłem wszystkie zaległości i nadal dokonywałem regularnych płatności. Niniejsze oświadczenie dla konsumentów poinformuje każdego, kto wyciągnie Twój raport kredytowy, że obraźliwe informacje w okresie od kwietnia do listopada 2019 r. Miały konkretną przyczynę i wykażą, że po odzyskaniu zatrudnienia byłeś w stanie nadrobić zaległości w płatnościach.Innym przykładem może być sytuacja, w której w Twojej rodzinie były znaczne trudności z powodu choroby lub urazu, które doprowadziły do ​​dodania obraźliwych informacji do Twojego raportu kredytowego.

Należy pamiętać, że oświadczenie konsumenta nie zmieni dokładnie zgłoszonych informacji i jest mało prawdopodobne, aby wpłynęło na Twoje wyniki kredytowe. Jednak podanie kontekstu pożyczkodawcy lub wierzycielowi może pomóc im w dokładnej ocenie zdolności kredytowej.

Możesz dodać Oświadczenie konsumenta do raportu kredytowego Equifax online lub pocztą.

Aby dodać oświadczenie konsumenta do raportu kredytowego Equifax:

  1. Zaloguj się lub zarejestruj konto myEquifax.

    Za pomocą konta myEquifax możesz rozpocząć spór dotyczący raportu kredytowego Equifax lub zarządzać nim. W tym miejscu możesz dodać oświadczenie konsumenta do swojego raportu kredytowego Equifax dotyczące uprzednio odrzuconego sporu lub dokładnych obraźliwych informacji w raporcie kredytowym.
  2. Po zalogowaniu się do myEquifax kliknij „Rozpocznij spór.

    Jeśli złożyłeś spór i został on odrzucony, możesz wybrać linię handlową i dodać oświadczenie konsumenta wyjaśniające szczegóły sporu.
Lub, jeśli chcesz dodać oświadczenie do całego raportu kredytowego Equifax wyjaśniające dokładne obraźliwe informacje, u dołu strony sporu znajduje się formularz, w którym możesz wprowadzić swoje Oświadczenie konsumenckie.

Jeśli wolisz, możesz przesłać swoje Oświadczenie konsumenckie pocztą na następujący adres:

Equifax Information Services LLC

PO Box 740256

Atlanta, GA 30374-0256

Oświadczenie konsumenta dodane do raportu kredytowego Equifax nie będzie odzwierciedlone w raportach kredytowych TransUnion lub Experian. Jeśli chcesz dodać oświadczenie klienta do tych raportów kredytowych, musisz skontaktować się z nimi osobno. Nie zawsze znajdziesz te same informacje we wszystkich trzech agencjach ratingowych, ponieważ niektórzy wierzyciele lub pożyczkodawcy mogą zgłaszać się tylko do jednego, dwóch lub żadnego z ogólnokrajowych biur kredytowych.