Co to jest oszustwo? Co oznacza oszustwo?

Category: Więc Możesz
17 lutego 2021

Dowiedz się, czym jest oszustwo, jak to się dzieje i jakie są najlepsze narzędzia do zapobiegania oszustwom?

Firmy internetowe stają się coraz bardziej podatne na naruszenia bezpieczeństwa, a alarmujący wzrost liczby przypadków oszustw w handlu elektronicznym.

Według wiarygodnego raportu ConsumerAffairs o oszustwach, sama kradzież tożsamości przyniosła oszałamiające 1,48 miliarda dolarów strat do 2018 roku. A liczby te szybko rosną.

Chociaż pojawienie się dostępu do Internetu pomogło zrewolucjonizować sektor handlu elektronicznego, przekształcając cały świat w jeden globalny rynek, otworzył również puszkę robaków. W ciągu ostatnich kilku lat liczba oszustw internetowych znacznie wzrosła, prowadząc do ogromnych strat dla sprzedawców i kupujących.

Co by było, gdybyś mógł kupować lub sprzedawać online bez obawy, że padniesz ofiarą oszustwa? Chociaż internet ułatwił rozwój oszustw, zapewnił również różne narzędzia, które mogą chronić Cię przed oszustami. Które omówimy za chwilę.

Niepokojące jest jednak to, co możesz zrobić, aby zachować bezpieczeństwo podczas zakupów lub sprzedaży online?

W tym przewodniku przyjrzymy się, czym jest oszustwo, jak i dlaczego się zdarza, różnymi typami oszustw oraz narzędziami i strategiami zapobiegania, których możesz użyć, aby zachować bezpieczeństwo. Zajmijmy się tym.

Jak i dlaczego dochodzi do oszustwa?

Jednym z pierwszych kroków w celu ochrony przed oszustwami w handlu elektronicznym jest zrozumienie, w jaki sposób i dlaczego ma to miejsce. Zanim jednak do tego dojdziemy, przyjrzyjmy się najpierw, czym jest oszustwo.

Co to jest oszustwo?Mówiąc najprościej, oszustwo to celowe oszustwo polegające na przedstawieniu fałszywych lub wprowadzających w błąd informacji, które ma na celu uzyskanie nieuczciwej przewagi lub zysku. W branży e-commerce, aby być świadomym, nieuczciwy zysk może przybrać postać:

  • pieniądze
  • Dobra i usługiInformacje wrażliwe – np. Dane osobowe, dane karty kredytowej, dane bankowe, e-maile i hasła itp.Z sektorem e-commerce działającym na infrastrukturze obsługującej znaczące transakcje; pieniądze, towary i wrażliwe dane osobowe, cyberprzestępcy odkryli, że jest to łowisko dla niczego niepodejrzewających ofiar. Sytuacja oszustwa jest jeszcze trudniejsza, ponieważ zdarza się wirtualnie.

    Cyberprzestępcy chowają się za ekranami, używają bardzo przekonujących oszustw i zwykle atakują ofiary, które są bardziej narażone na ataki.

    Jak dochodzi do oszustw w handlu elektronicznym?Tak więc teraz, gdy znasz już podstawowy kontekst tego, czym jest oszustwo, następnym palącym pytaniem jest, dlaczego tak się dzieje. Aby mieć szerszą perspektywę, w większości skupimy się na oszustwach w handlu elektronicznym.

    Typowy scenariusz polega na tym, że oszust zwraca się do sprzedawcy lub kupującego i proponuje transakcję przy użyciu oszukańczych środków.

    Aby oszustwo przyniosło skutek, oszust może zainicjować transakcję online przy użyciu zgubionej, skradzionej lub fałszywej karty kredytowej. Kiedy proces zostaje autoryzowany, oszust odbiera towary lub usługi, podczas gdy sprzedawca pozostaje z roszczeniami do uregulowania z posiadaczem karty.

    Mówiąc prościej, sprzedawca musi rozwiązać zastraszające obciążenia zwrotne. Co gorsza, sprzedawcy trudno jest walczyć i wygrać.

    Oszustwa e-commerce mogą również uderzać w klientów internetowych w różnych formach, które omówimy w tym przewodniku. Aby dać krótki opis; oszust najprawdopodobniej zwróci się do niczego niepodejrzewającego użytkownika Internetu z wprowadzającymi w błąd informacjami, których celem jest oszukanie ich co do pieniędzy lub informacji. Na przykład fałszywa transakcja sfabrykowana z oszukańczym zamiarem kradzieży danych karty kredytowej lub bankowych.

    Oprócz tych dwóch przykładów oszuści mogą również uzyskać dostęp do pieniędzy, towarów i poufnych informacji od sprzedawców i kupujących poprzez ataki hakerskie.

    Witryny handlu elektronicznego są pełne cennych informacji, takich jak dane kart kredytowych, e-maile i hasła (których użytkownicy zwykle używają w innych witrynach, np. Portfele online), dane bankowe i dane osobowe. Gdy hakerzy uzyskają dostęp do tych informacji, wykorzystują je do oszukiwania sprzedawców online, a nawet sprzedają je innym cyberprzestępcom, którzy dokonują bardziej oszukańczych oszustw w ciemnej sieci.

    Dlaczego dochodzi do oszustw w handlu elektronicznym?Oszustwa e-commerce stają się coraz bardziej powszechne, a ofiarami padają kupcy i kupujący na całym świecie. Jednak oszustwa internetowe są bardziej rozpowszechnione w krajach pierwszego świata, takich jak Stany Zjednoczone, gdzie zakupy online są bardziej popularne. Dlaczego więc tego typu oszustwa ciągle się zdarzają? I dlaczego rośnie jak nigdy dotąd?

    Po pierwsze, dostęp do informacji o skradzionych kartach kredytowych jest łatwy

    Skradzione informacje o kartach kredytowych zwykle pochodzą od hakerów, którzy atakują firmy handlu elektronicznego i inne organizacje w celu uzyskania danych karty kredytowej. Niestety, te informacje są łatwo dostępne dla wszystkich potencjalnych cyberprzestępców, ponieważ są sprzedawane na czarnym rynku lub w inny sposób określane jako cebula. Stąd informacje są wykorzystywane do oszukiwania kupców, powodując ich ogromne straty.

    Przypadki oszustw w handlu elektronicznym są trudne do ścigania. To pogłębia powód, dla którego rośnie liczba przypadków oszustw w handlu elektronicznym, ponieważ trudno jest złamać mur, jeśli chodzi o zapobieganie takim przypadkom, ich wykrywanie i ściganie. W rzeczywistości, aby stanąć na czele walki z oszustwami w handlu elektronicznym, kupcy muszą korzystać z najnowszych narzędzi technologicznych i know-how. Muszą znać dane.

    Niestety nie zawsze jest to możliwe, zwłaszcza w przypadku małych firm, które nie mają odpowiednich funduszy i wiedzy technicznej do zwalczania oszustw internetowych.

    Innym zauważalnym wyciekiem, który utrudnia walkę z oszustwami internetowymi, jest to, że organy ścigania są czasami słabo wyposażone do zajmowania się sprawami.

    Po pierwsze, cyberprzestępcy, zwłaszcza hakerzy, są bardzo biegli w przeprowadzaniu ataków zdalnie i anonimowo. Dlatego złapanie ich na gorącym uczynku jest prawie niemożliwe.

    Po drugie, organy ścigania czasami nie chcą lub nie mogą badać spraw związanych z handlem elektronicznym. Wynika to zwykle z trudności w gromadzeniu dowodów w takich przypadkach. Do tego potrzebne są zaawansowane narzędzia i wiedza techniczna, której brakuje większości organów ścigania.

    Co więcej, przypadki oszustów oszukujących kupców za pomocą skradzionych kart kredytowych, choć mogą wydawać się szalejące, nie są tak wysokie ani nawet bardziej dotkliwe niż inne przestępstwa, z którymi mają do czynienia organy ścigania (pomyśl o napadzie z bronią).

    Wreszcie lokalizacje geograficzne, z których pochodzą ataki hakerskie, stanowią kolejną ogromną wadę dla organów ścigania.

    W innych sytuacjach hakerzy mają siedziby w krajach rozwijających się, gdzie brak bezpieczeństwa i słabo wyposażone agencje ochrony ułatwiają prowadzenie swoich operacji. Niemniej jednak mają zasięg ogólnoświatowy, co znacznie utrudnia ich powstrzymanie, a nawet znalezienie odpowiedniej kary, gdy zostaną złapani.

    A to sprawia, że ​​trudno jest wyśledzić ich ślady.

    Rodzaje oszustw

    Oprócz wiedzy, dlaczego i jak dochodzi do oszustw w handlu elektronicznym, ważne jest również zrozumienie różnych rodzajów oszustw, aby chronić się przed każdym z nich. Oszustwa internetowe mają różne formy i bardzo różnią się od zwykłych oszustw, które tak bardzo uderzają w fizyczne sklepy.

    Oszustwa e-commerce są bardziej dotkliwe. Poniżej znajduje się krótkie spojrzenie na niektóre z największych oszustw, z którymi możesz się spotkać, zwłaszcza podczas przeprowadzania transakcji związanych z e-commerce:

    Obciążenia zwrotneObciążenia zwrotne to jeden z najczęstszych rodzajów oszustw, z jakimi borykają się sprzedawcy e-commerce. Znany również jako oszustwo przyjacielskie , występuje, gdy oszust, w tym przypadku klient, kupuje przedmiot, a następnie składa reklamację w celu uzyskania zwrotu pieniędzy. Złożona reklamacja może być różna, od kłamstwa, że ​​przedmiot nigdy nie został dostarczony, do twierdzenia, że ​​jest on wadliwy lub niezgodny z opisem.

    Innym przykładem przyjaznego oszustwa jest złożenie przez klienta fałszywej skargi, że dane jego karty kredytowej zostały skradzione i wykorzystane do dokonania nielegalnego zakupu. W końcu klient zatrzymuje zakupiony przedmiot, jednocześnie otrzymując zwrot wydanych pieniędzy.

    Nieautoryzowane zakupyNieautoryzowane zakupy to kolejny rodzaj oszustwa, na który jako sprzedawca powinieneś uważać. Znany również jako czyste oszustwo, ma miejsce, gdy oszust (tym razem strona trzecia) uzyskuje informacje o karcie kredytowej bez jakiejkolwiek zgody właściciela / w nieuczciwy sposób i wykorzystuje je do dokonania nieautoryzowanego zakupu od sprzedawcy.

    W przypadku wykrycia takiej nielegalnej transakcji prawdziwy posiadacz karty zwykle otrzyma zwrot pieniędzy, podczas gdy oszust ucieka z zakupionymi przedmiotami. I znowu, kupiec musi pokryć stratę.

    Kradzież tożsamościI tu pojawia się jeden rodzaj oszustwa, z którym wszyscy możemy się utożsamić – kradzież tożsamości. To kolejny rodzaj złośliwego uszkodzenia, którego nigdy nie chcesz doświadczyć. A jeśli stawiłeś temu czoła osobiście, możesz przyznać, że kradzież tożsamości może uderzyć ofiary z głośnym szkodliwym skutkiem.

    Ale jak im się to udaje?

    Mógłbyś zapytać.

    Hakerzy najczęściej atakują dane dotyczące osobistych kart kredytowych klientów z internetowej bazy danych firmy. Te dane można wykorzenić za pomocą złośliwego oprogramowania, które może potencjalnie dokonać napadu i uzyskać zdalną kontrolę.

    Kiedy brudna robota staje się zielona, ​​hakerzy wykorzystują te informacje do tworzenia kont kupujących w witrynach handlu elektronicznego, gdzie kupują przedmioty, udając szczerych i niewrażliwych „klientów.

    Ten rodzaj oszustwa może być najbardziej niszczycielski, ponieważ jest trudny do wykrycia. I nie możesz mieć większego szczęścia, jeśli nie jesteś na tyle oszczędny, aby sprawdzić wyciągi bankowe.

    Niczego nie podejrzewające ofiary, które nie śledzą swoich transakcji kartą kredytową, mogą niestety trwać do momentu maksymalnego wykorzystania karty. Nie trzeba dodawać, że nawet jeśli zdajesz sobie sprawę z tego, co się dzieje, są szanse, że możesz mieć trudności z ubieganiem się o odszkodowanie od sprzedawcy i wystawcy karty kredytowej.

    Zwrot kosztów oszustwaOszustwa dotyczące zwrotu pieniędzy i obciążenia zwrotne brzmią podobnie, prawda? Faktem jest, że te dwa terminy są zupełnie inne. Podczas gdy obciążenia zwrotne są dokonywane przez klientów, oszustwa związane ze zwrotami pieniędzy działają jako narzędzie dla cyberprzestępców.

    Gdy tylko karta kredytowa zostanie skradziona, można się spodziewać, że typowy oszust kupi przedmioty od sprzedawcy, a następnie celowo dokona nadpłaty.

    Schemat jest systematyczny w tym sensie, że prędzej czy później skontaktują się ze sprzedawcą i poproszą o zwrot nadwyżki kwoty. Jednak następnie twierdzą, że karta kredytowa została zamknięta i proszą o zwrot pieniędzy inną metodą, na przykład portfelem internetowym, takim jak PayPal.

    Niestety, gdy prawdziwy posiadacz karty zda sobie sprawę z nielegalnej transakcji i złoży formalną skargę, pieniądze zostaną zwrócone na jego konto karty kredytowej. W końcu oszuści uciekają z zakupionym przedmiotem i zwróconymi pieniędzmi.

    Testowanie kart kredytowychOszustwa związane z testowaniem kart wydają się zajmować centralne miejsce, ponieważ są łatwe do przeprowadzenia. Jest to popełniane przez oszustów, zwykle hakerów, którzy dokonują zakupów o niskiej wartości od sprzedawcy, aby sprawdzić ważność skradzionych lub fałszywych kart kredytowych, zanim wykorzystają je do popełnienia oszustwa w innym miejscu.

    W większości przypadków ostrzeżeniem przy wykrywaniu oszustw związanych z testowaniem kart kredytowych jest sytuacja, gdy zgubiona karta jest używana do dokonywania wielu drobnych zakupów w krótkim czasie. Nawet w przypadku odrzucenia karty oszuści wciąż mogą się wymknąć.

    Niektóre z sygnałów ostrzegawczych wskazujących na oszustwo podczas testowania karty kredytowej to sytuacja, w której transakcja napotyka kilka błędów autoryzacji. Kolejną wskazówką, o której sprzedawcy powinni być świadomi, jest problem z informacjami CVV karty.

    Jeśli błąd uniemożliwia transakcji ominięcie wszystkich środków bezpieczeństwa, może to być próba oszustwa testowania karty kredytowej. Aby zapobiec tego rodzaju oszustwom, sprzedawcy mogą zdecydować się na współpracę z bramkami płatniczymi, które wykorzystują zaawansowaną infrastrukturę zgodną ze standardem PCI i obsługującą szyfrowanie typu end-to-end.

    Oszustwa handloweKupujący mogą stać się ofiarami oszustw w handlu elektronicznym, tak samo jak sprzedawcy. To może brzmieć szyderczo.

    Oszustwa handlowe to jeden z takich rodzajów oszustw wymierzonych w kupujących. Oszuści wywołają ten napad na sklepy internetowe i rynki z luźnymi strukturami bezpieczeństwa i słabymi technikami zarządzania ryzykiem.

    Główny cel takiego oszustwa jest dość prosty; „ tak zwany kupiec będzie próbował dwa razy mocniej oszukać jak największą liczbę klientów, zanim pozbawiona skrupułów działalność zostanie ujawniona.

    Występuje, gdy oszust tworzy konto handlowca na rynku. Korzystając z tego konta, sprzedają nieistniejące przedmioty niczego nie podejrzewającym kupującym, a następnie znikają z pieniędzmi.

    W końcu firma obsługująca rynek ponosi odpowiedzialność za straty ponoszone przez kupujących. Niemniej jednak kupujący nadal odczuwają niedogodności, ponieważ zwrot pieniędzy może trochę potrwać.

    Wyłudzanie informacjiPhishing jest prawdopodobnie najpopularniejszym oszustwem internetowym przeprowadzanym za pośrednictwem poczty elektronicznej. Prowadzi go głównie przez hakerów przeciwko handlowcom (witryny e-commerce) lub kupującym, gdzie wysyłają e-maile z zamiarem kradzieży danych karty kredytowej i innych poufnych informacji, takich jak adresy e-mail, hasła, dane konta bankowego itp.

    Aby oszukać swoje ofiary, hakerzy projektują e-maile tak, jakby pochodziły z prawdziwych instytucji. Na przykład wiadomość e-mail rzekomo od firmy obsługującej karty kredytowe z prośbą o zmianę hasła.

    Oszuści mają tendencję do ukrywania swoich adresów IP, aby uniemożliwić łatwe śledzenie ich rzeczywistej geolokalizacji. Phishing to cyberprzestępczość, która jest skierowana głównie do klientów korzystających z powtarzających się subskrypcji zapisywanych przy użyciu kart kredytowych.

    Jeśli być może nie rozpoznajesz firmy żądającej płatności lub nie masz jej oficjalnych danych kontaktowych, może to być potencjalny atak phishingowy.

    Phisherzy mogą wykorzystać fakturę opatrzoną marką tak, aby wyglądała autentycznie, aby wyłudzić pieniądze od swoich celów. Aby chronić się przed próbami wyłudzenia informacji, ważne jest, aby używać aktualnego oprogramowania z automatycznymi protokołami bezpieczeństwa.

    Ponowna wysyłkaPonowna wysyłka to jeden z powtarzających się rodzajów oszustw, które występują nawet na popularnych platformach handlu elektronicznego. Podczas gdy oszustwa związane z ponownym wysyłaniem są stosunkowo nowe w grze, nielegalna działalność szybko rozprzestrzenia się pod ladą na dużych rynkach, takich jak eBay i Amazon.

    Wszystko zaczyna się od skradzionej karty kredytowej. Prawie w całości oszustwo dotyczy kilku popleczników z różnych lokalizacji. Według raportu FBI, Afryka Zachodnia, Nigeria wydaje się szczególnie wyrastać jako ognisko dla takich oszustw, które władze określają jako 419 oszustw.

    W przypadku oszustw związanych z ponowną wysyłką oszust będzie kupował przedmioty za pomocą skradzionych kart kredytowych od sprzedawców internetowych. Następnie, aby zatrzeć ślady, zatrudniają osobę trzecią do odbioru przedmiotów i ponownego wysłania ich na miejsce z obietnicą zapłaty.

    Niestety, wynajęta osoba nieświadomie staje się wspólnikiem oszustwa i zwykle jest kozłem ofiarnym, jeśli organy ścigania doganiają przestępstwo. Co gorsza, oszust może również oszukać osobę, nie wysyłając obiecanej płatności po wysłaniu przedmiotów.

    Oszustwa triangulacyjneTen rodzaj oszustwa stanowi nieprzewidziane bezpośrednie zagrożenie dla sprzedawców internetowych i może dalej nasilać się, wpływając na konsumentów.

    Na pierwszy rzut oka można by pomyśleć, że polowanie na oszustów triangulacyjnych jest tak łatwym zadaniem. Jednak jest to dalekie od nagiego faktu na ziemi.

    Oszuści internetowi opracowują coraz bardziej pomysłowe sposoby oszukiwania swoich ofiar, z niewielkimi szansami na ich zauważenie. Jedną z takich technik jest wykorzystanie oszustwa triangulacyjnego.

    Oszustwa triangulacyjne to złożone oszustwo, które obejmuje wiele warstw, przez co trudniej je wykryć. To bardziej zręczna sztuka oparta na danych niż eksperymentalna i spekulacyjna próba oszukania ofiar. W grę wchodzi tak wiele elementów. Działa w różnych formach.

    Najpopularniejszy schemat zaczyna się od tego, że oszust kupuje produkty od sprzedawcy, który posiada oferty na zewnętrznych platformach handlowych przy użyciu skradzionej karty kredytowej. Następnie tworzą konta na platformach handlu elektronicznego, gdzie sprzedają produkty niczego niepodejrzewającym, prawdziwym klientom.

    Oszuści, wykorzystując fałszywe dane KYC, czasami kupują przedmioty, ale wysyłają je bezpośrednio do klientów. To oczywiście sprawia, że ​​śledzenie ich sposobu działania w Internecie jest uciążliwe. W efekcie klient zostaje na haku za posiadanie „skradzionego towaru, podczas gdy oszust ucieka z otrzymanymi pieniędzmi.

    Wraz z rozwojem i gwałtownym skalowaniem rynków internetowych praktycznie trudno jest śledzić każdą transakcję. Wśród ofiar, które cierpią najbardziej, są sprzedawcy detaliczni, prawdziwy klient, wystawca karty, dostawca konta handlowego i posiadacz karty.

    Najlepsze praktyki w zakresie zapobiegania oszustwom w handlu elektronicznym

    Przyjrzeliśmy się, czym jest oszustwo w handlu elektronicznym, jak i dlaczego się pojawia, a także typowym typom oszustw. Ale poczekaj! Nie odpowiedzieliśmy jeszcze na to, co jest najważniejsze – jak zapobiegać oszustwom związanym z e-commerce?

    Okazuje się, że istnieje kilka najlepszych praktyk zapobiegania oszustwom, które możesz zastosować, aby chronić swoją firmę i klientów przed oszustwami.

    Poniżej znajduje się krótki przegląd niektórych wykonalnych środków ochronnych:

    Przestrzegaj branżowych standardów bezpieczeństwaNieprzestrzeganie branżowych standardów bezpieczeństwa jest jednym z głównych powodów, dla których sprzedawcy stają się ofiarami oszustw w handlu elektronicznym.

    Hakerzy szukają podatnych na ataki witryn handlu elektronicznego, zwłaszcza tych, które nie spełniają standardów bezpieczeństwa. Przykłady standardów bezpieczeństwa, które powinien spełniać każdy sprzedawca, obejmują certyfikację PCI (DSS) i SSL.

    Struktura zgodności SSL została zaprojektowana w celu zapewnienia bezpiecznego układu dla transakcji między witrynami internetowymi a odwiedzającymi witrynę. Sprzedawcom handlu elektronicznego, którzy chcą sprzedawać za granicą, zalecamy sprzedaż na platformie, która pozyskuje usługi hostingowe z rozwiązania zgodnego z PCI.

    To samo dotyczy bramek płatniczych. Mając to pod ręką, sprzedawcy mogą teraz zabezpieczyć dane posiadacza karty. Ten dokument wydany przez PCI Security Standards Council przedstawia najlepsze praktyki zabezpieczania transakcji związanych z handlem elektronicznym.

    Podczas gdy wzrost przychodów w handlu elektronicznym nadal rośnie w wyniku rosnącej globalnej sprzedaży online, oszuści wydają się znajdować nowsze i łatwiejsze sposoby na naginanie i zmienianie wszelkich standardów bezpieczeństwa.

    Użyj systemów weryfikacji adresu IPWiem, że to może brzmieć jak za bardzo techniczny żargon. Wręcz przeciwnie, system weryfikacji adresu IP jest tak prosty, jak to tylko możliwe.

    Cóż, teraz jest na tyle jasne i słyszalne, że hakerzy wykorzystają kilka pomysłowych sposobów, aby ukryć swoje nielegalne działania podczas popełniania oszustw w handlu elektronicznym. W tym kontekście maskują swoje adresy IP, co utrudnia ich zlokalizowanie.

    Co więcej, cyberprzestępcy – zaraz po zdobyciu zgubionej lub skradzionej karty kredytowej – wykorzystają sfabrykowane informacje, takie jak fałszywe adresy, podczas dokonywania płatności na stronach internetowych sklepów.

    Dzięki systemowi weryfikacji adresu IP podłączonemu do kanału sprzedaży znacznie szybciej można oznaczyć nieuczciwy zakup. Shopify, zewnętrzny kreator witryn e-commerce, ma wbudowaną i jedną z najbardziej niezawodnych funkcji ostrzegania o oszustwach dla sprzedawców detalicznych korzystających ze zintegrowanego systemu płatności.

    Przychody e-commerce gwałtownie wzrosły!

    Oczekuje się, że światowy rynek zbytu będzie się dalej rozwijał. Podczas gdy liczby rosną, sprzedawcy internetowi muszą zwracać uwagę na wszelkie wskaźniki oszustwa w transakcji.

    Jeśli planujesz sprzedawać w Shopify, jego technika analizy oszustw pomoże Ci łatwo wykryć wszelkie fałszywe zamówienia za pomocą prostych wskaźników. Te wskaźniki są w stanie stwierdzić, czy:

    1. Numer wartości weryfikacyjnej karty (CVV) jest prawidłowy
    2. Adres rozliczeniowy jest taki sam, jak ten, który został użyty do dokonania zakupuAtrybuty używane do nadania zamówieniu charakteru przypominającego używane w poprzednich nieuczciwych próbachJeśli są jakieś nieudane próby płatnościMożesz przetestować system weryfikacji i wykryć wszelkie nielegalne transakcje, co może uchronić Twoją firmę i klientów przed poniesieniem nieodwracalnych strat.

      Sprzedawcy mogą używać tego rodzaju technologii do eliminowania podejrzanego ruchu pochodzącego z działań w ich witrynach e-commerce. Systemy weryfikacji adresów mogą również ograniczać cyberprzestępców, stosując sztywne i przemyślane egzekwowanie przepisów.

      Zbuduj platformę świadomości klientówOprócz phishingu hakerzy wykorzystują algorytmy do mapowania możliwych haseł dla ofiar, na które są skierowani. W zły dzień ofiarami takich ataków będą osoby ze słabymi hasłami. Sprzedawca ma obowiązek informowania użytkowników o pojawiających się nieuczciwych trendach.

      Z drugiej strony kupujący muszą zawsze używać silnych haseł, pomimo tego, jak denerwujące może być to doświadczenie, ponieważ zapewniają one najlepszą ochronę przed hakerami. Ale to tylko okazuje się niewystarczające – biorąc pod uwagę wiele form, które prowadzą do oszustwa.

      A co by było, gdybyś podjął proaktywne kroki w celu dokonywania bezpiecznych transakcji w Internecie? Nawet zbliżenie się do nich zajęłoby im lata. Dobrze?

      Oprócz oczywistego, jakim jest – korzystanie z bezpiecznych bram płatniczych, sprzedawcy mogą stosować inne praktyki bezpieczeństwa, takie jak uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Zapewniłoby to dodatkową warstwę bezpieczeństwa, utrudniając hakerom włamanie do informacji klientów.

      Klienci muszą mieć świadomość, że cały proces płatności jest bezpieczny i że wszystkie metody płatności mają wysokie standardy bezpieczeństwa.

      Korzystaj z narzędzi zabezpieczających witrynęSzukasz innego świetnego sposobu na zapobieganie oszustwom internetowym?

      Utrudnienie hakerów do ominięcia witryny e-commerce nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Ale jak możesz to umożliwić, możesz być trochę chętny do nauki? Cóż, weź to od ekspertów; to jest stosunkowo łatwe!

      Jako sprzedawca powinieneś zawsze korzystać z szeregu narzędzi zabezpieczających, aby zapewnić bezpieczeństwo swojej witryny. Krótkim i lekkim przewodnikiem byłoby rozpoczęcie od narzędzi do skanowania sieciowego, zapór ogniowych, narzędzi do analizy ruchu oraz narzędzi do skanowania penetracji i luk w zabezpieczeniach.

      Zautomatyzowane systemy komputerowe są wielkim atutem dla firm zajmujących się handlem elektronicznym, ponieważ usprawniają proces kupna i sprzedaży. Ale to, co powala automatyzację, to fakt, że możesz przegapić alerty o ryzyku.

      Aby temu zapobiec, decydujące znaczenie ma ręczne przeglądanie zamówień, ponieważ może to zwiększyć szanse na nadrobienie podejrzanych transakcji.

      W przypadku sprzedawców o dużej skali, prowadzących sprzedaż w witrynach e-commerce o dużej sprzedaży, ręczne przetwarzanie zamówień może wydawać się przytłaczające. Ale jednocześnie możesz zautomatyzować swój sklep, aby oznaczać podejrzane zamówienia, a następnie przeprowadzić ręczną ocenę, aby zweryfikować autentyczność, aby zmniejszyć ryzyko oszustwa.

      Chcesz zachować czujność również w tych sezonach, w których sprzedaż jest wysoka. Sezony takie jak święta to świetny czas dla sklepów e-commerce, gdzie generują większą sprzedaż. Jednak wzrost przychodów oznacza zwiększone ryzyko oszustw, ponieważ oszustwa są znacznie trudniejsze do wykrycia przy przetwarzaniu wielu zamówień.

      Dlatego zamiast skupiać się wyłącznie na prognozach przychodów, sprzedawcy powinni uważać na wszelkie fałszywe zamówienia.

      Narzędzia do zapobiegania oszustwom

      Praktyki zapobiegania oszustwom w handlu elektronicznym nie tylko skutecznie zmniejszają ryzyko oszustw, ale także zapewniają lepszą i bezpieczniejszą obsługę klienta.

      Jak więc możesz chronić siebie i klientów przed cyberprzestępcami za pomocą zautomatyzowanych rozwiązań? To łatwe.

      Potrzebujesz narzędzi do zapobiegania oszustwom w handlu elektronicznym zaprojektowanych tak, aby chronić się przed nieuchronnym ujawnieniem. Narzędzia zapobiegające oszustwom działają poprzez analizę ruchu z Twojej witryny, a także zamówień składanych przez klientów. W rezultacie mogą wykryć potencjalne ryzyko oszustwa, analizując wszelkie potencjalne sygnały ostrzegawcze.

      Ogromne zakupy transgraniczne, fałszywe adresy wysyłki i rozliczeniowe, adresy IP proxy i nieudane próby płatności to tylko niektóre znaki ostrzegawcze, na które zwracają uwagę niektóre narzędzia. Jeśli je wykryją, oflagują zamówienie, umożliwiając ręczne sprawdzenie.

      Jakie są zatem najlepsze narzędzia do zapobiegania oszustwom w handlu elektronicznym w Twojej witrynie? Poniżej przedstawiamy krótkie omówienie niektórych z najlepszych narzędzi dla sprzedawców, którzy chcą bezpiecznie sprzedawać w przestrzeni e-commerce:

      RiskifiedRiskified to zautomatyzowane narzędzie do zwalczania oszustw, które wykorzystuje najnowocześniejsze algorytmy do wykrywania i zapobiegania oszustwom. Jedynym ograniczeniem światła, które znalazłem w Riskified, jest to, że jego API integruje się z Shopify i Magneto.

      Ceny są na najniższych poziomach głównie dla sprzedawców o średnich poziomach sprzedaży każdego miesiąca. Jest oparty na poziomach, co oznacza, że ​​rzeczywista kwota zależy od wielkości sprzedaży.

      Część techniczna polega na tym, że Riskified automatycznie generuje raporty z sugestiami, aby pomóc sprzedawcy w zatwierdzeniu lub odrzuceniu zamówienia w czasie rzeczywistym za każdym razem, gdy klient się wymelduje.

      Oferuje szereg funkcji analitycznych, w tym adres IP i geolokalizację, wykrywanie proxy, pobieranie odcisków palców urządzenia i przeglądarki, narzędzia do zapobiegania obciążeniom zwrotnym, analizę mediów społecznościowych, łączenie zamówień i inne.

      W przeciwieństwie do innych narzędzi, które oferują oceny ryzyka i kolorowe ostrzeżenia, Riskified oferuje znacznie bardziej zwięzły i oszczędzający czas raport dla każdej transakcji. Następnie możesz zdecydować, czy odrzucić, zatwierdzić lub dalej przeglądać transakcję.

      SubunoSubuno to narzędzie do wykrywania oszustw, które wykorzystuje mechanizm uczenia maszynowego do lepszego wykrywania podejrzanych i oszukańczych transakcji.

      Na razie Subumo obsługuje Magneto, Shopify, PrestaShop, WooCommerce i ZenCart. To rozwiązanie zawiera ponad 20 narzędzi do wykrywania oszustw, które umożliwiają analizę wszelkich czynników ryzyka. Subuno ma 30-dniowy darmowy okres próbny i nie potrzebujesz żadnych zobowiązań karty kredytowej, aby się zarejestrować.

      Ceny zaczynają się od 19 USD miesięcznie do 249 USD (pakiet platynowy) dla sprzedawców korporacyjnych. Narzędzia do wykrywania oszustw obejmują lokalizację klienta, weryfikację danych klienta, walidację czasu używania adresu e-mail itp.

      Narzędzie przegląda wszystkie przetworzone zamówienia i wyświetla je na poszczególnych stronach z wyraźnymi ostrzeżeniami o wszelkich potencjalnych próbach oszustwa. kupcy mogą później zdecydować o przyjęciu zamówienia, odrzuceniu go lub dalszej weryfikacji w zależności od poziomu ryzyka.

      Fraudlabs ProFraudlabs Pro oferuje ponad 40 reguł weryfikacji do wykrywania oszustw w handlu elektronicznym. Zapewnia również dostęp do różnych rekordów czarnych list, które zostały przesłane przez innych międzynarodowych sprzedawców, co ułatwia oznaczanie notorycznych oszustów.

      To rozwiązanie obsługuje platformy e-commerce, takie jak Magneto, OpenCart, VirtueMart, VirtueMart, ZenCart, WooCommerce i Shopify. Ceny zaczynają się od 29,95 USD miesięcznie.

      Niektóre z funkcji wykrywania oszustw oferowanych przez Fraudlabs Pro obejmują weryfikację adresu e-mail, użycie dostawcy usług internetowych, geolokalizację adresu IP, wykrywanie proxy, BIN karty kredytowej, niestandardowy kraj, wiek domeny e-mail i prędkość transakcji.

      Poza tym sprzedawcy uzyskują dostęp do większej liczby narzędzi do zapobiegania oszustwom, takich jak ocena ryzyka, nazwa użytkownika i hasła wysokiego ryzyka (do kont użytkowników) oraz narzędzia do raportowania handlowców.

      DupZapperDupZapper to świetne rozwiązanie dla sprzedawców, którzy chcą uszczelnić wszelkie słabe wycieki w swoich sklepach internetowych. Wykorzystuje zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego do wykrywania potencjalnych zagrożeń przez logowanie ze zdalnych urządzeń.

      Chociaż jego zaplecze wydaje się nieco odbiegające od tego, do czego zwykli e-sprzedawcy mogą być przyzwyczajeni, jego instalacja i korzystanie z oprogramowania zapobiegającego oszustwom jest proste. Wystarczy, że połączysz jego kod HTML ze swoim sklepem, co zajmuje maksymalnie 10 minut na integrację.

      DupZapper oferuje wysoki poziom ochrony dla Twojej firmy e-commerce przy użyciu najbardziej niezrównanej technologii.

      Oprogramowanie oferuje funkcje premium, takie jak identyfikacja urządzenia i odciski palców, geolokalizacja, próby blokowania plików cookie, wykrywanie proxy, wykrywanie przejęcia konta, wiele kont dla jednego użytkownika i tak dalej. Następnie tworzy raport dla wszystkich podejrzanych działań i transakcji, który działa jako brama do wykrywania oszustw, zanim cokolwiek pójdzie na marne.

      KountKount to aplikacja oszukańcza dla sprzedawców, którzy prowadzą globalną sprzedaż online i mają na rynku skalowaną grupę docelową. Innymi słowy, został zaprojektowany, aby oferować dedykowane wsparcie analizy ryzyka dla dużych przedsiębiorstw prowadzących handel w Internecie.

      Warto wiedzieć, że Kount działa jako aplikacja zapobiegająca oszustwom, która wykorzystuje adaptacyjną sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do wykrywania i zapobiegania oszustwom internetowym.

      Patrząc na recenzje wiarygodnych ekspertów, można powiedzieć, że Kount naprawdę powstrzymuje kupców przed wpadnięciem przez oszusta-mózgiaków. W niezmiernie większej części Kounta wydaje się mieć mnóstwo pozytywnych recenzji od wielu interesariuszy z branży e-commerce.

      Kount analizuje działania online pod kątem oszustw, wykorzystując ponad 200 czynników, dzięki czemu jego analiza jest bardziej skuteczna. Wykorzystuje również zaawansowane funkcje wykrywania oszustw, w tym identyfikator urządzenia, sygnały mobilne, lokalizację geograficzną, łączenie zamówień itp.

      Krótko mówiąc…

      Z handlu elektronicznego można zarobić tak dużo.

      Ale pieniądze stracone w wyniku oszustwa najbardziej bolą.

      Oszustwa e-commerce to jedno z największych zagrożeń i wad, z których handlowiec nie może się łatwo odzyskać. Podczas gdy oszuści stają się coraz bardziej sprytni każdego dnia, sprzedawcy i kupujący muszą trzymać się mocno, aby nie stać się ofiarą.

      Nauka hacków służących do wykrywania oszustw przebiega pozornie gładko.

      Niezależnie od tego, czy jesteś handlowcem, czy kupującym, powyższe informacje oferują niezbędne narzędzia do ochrony przed oszustwami. Teraz wszystko, co musisz zrobić, to wyjść i to zrobić. Więc na co czekasz?