Co się dzieje, gdy zgłaszasz spór dotyczący raportu kredytowego

Co się dzieje, gdy zgłaszasz spór dotyczący raportu kredytowego
Category: Kredytowej Może
16 października 2020

martin-dm / E + / Getty Images

Twój raport kredytowy to zbiór informacji o tym, jak opłacasz swoje rachunki. Wiele firm, z którymi masz powiązania finansowe, wysyła informacje o Twoim koncie do trzech głównych biur kredytowych – Equifax, Experian i TransUnion – które następnie umieszczają te informacje w raporcie kredytowym. Za każdym razem, gdy składasz wniosek o kredyt, raport kredytowy jest sprawdzany w celu podjęcia decyzji o tobie.

Możesz również przejrzeć raport kredytowy, aby upewnić się, że zawarte w nim informacje są poprawne. Zgodnie z ustawą o rzetelnej sprawozdawczości kredytowej błędy można usunąć, przesyłając pisemny spór dotyczący raportu kredytowego do biur informacji kredytowej, które wymieniają niedokładne informacje. Po przesłaniu sporu dotyczącego raportu kredytowego biura informacji kredytowej i firma dostarczająca informacje mają pewne kroki do wykonania.

Procedura biura kredytowego po złożeniu sporu

  • Krok pierwszy : Biuro informacji kredytowej musi przejrzeć wszystkie informacje i dokumenty otrzymane od Ciebie oraz zbadać Twój spór w ciągu 30 dni od jego otrzymania. Biuro informacji kredytowej może otrzymać dodatkowe 15 dni, jeśli prześlesz dodatkowe informacje dotyczące sporu. Biuro informacji kredytowej musi powiadomić firmę, która dostarczyła informacje – „dostawcę” – o sporze w ciągu pięciu dni roboczych od ich otrzymania. Biuro informacji kredytowej musi również przekazać dostawcy informacje o sporze.
  • Krok drugi : Dostawca informacji musi przejrzeć informacje dostarczone przez biuro informacji kredytowej i zbadać spór. Gdy dostawca dojdzie do wniosku, musi zgłosić wyniki do biura informacji kredytowej. Jeśli dochodzenie doprowadzi do zmiany w raporcie kredytowym, dostawca jest zobowiązany do powiadomienia wszystkich trzech biur kredytowych.
  • Krok trzeci : Jeśli biuro informacji kredytowej stwierdzi, że kwestionowane informacje są niedokładne lub niemożliwe do zweryfikowania, musi poprawić te informacje lub usunąć je z raportu kredytowego. Biuro informacji kredytowej musi również powiadomić dostawcę, że został usunięty.

Za Twoją zgodą biuro informacji kredytowej może wysłać zaktualizowany raport kredytowy do każdego pracodawcy, który zażądał raportu kredytowego w ciągu ostatnich dwóch lat, lub do każdej innej firmy, która zażądała raportu kredytowego w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Biuro informacji kredytowej może zakończyć proces sporu, jeśli uzna, że ​​spór dotyczący raportu kredytowego jest niepoważny. W takim przypadku biuro informacji kredytowej musi poinformować Cię o tym w ciągu pięciu dni roboczych, a także powiedzieć, co musisz zrobić, aby wznowić dochodzenie w sprawie sporu.

Dalsze kroki, jeśli biuro kredytowe nie naprawi spornego błędu

Jeśli biuro informacji kredytowej nie poprawi informacji, o których wiesz, że są niedokładne, masz również prawo do sporu bezpośrednio z firmą, która zamieściła informacje w raporcie kredytowym. W ten sposób można ominąć biuro informacji kredytowej – które czasami wykorzystuje zautomatyzowany proces w celu „weryfikacji” informacji w raporcie kredytowym – i poprosić osobę dostarczającą informacje o dokładniejsze przyjrzenie się ich rejestrom.

Czasami źródłem błędu raportu kredytowego jest błąd w systemie komputerowym, który musi zostać poprawiony przez człowieka. Zainicjowanie sporu bezpośrednio z wierzycielem lub pożyczkodawcą może pomóc w tym procesie.

Jeśli nie jesteś zadowolony z wyników dochodzenia, masz prawo złożyć 100-wyrazowe oświadczenie, które zostanie dodane do Twojego raportu kredytowego. Jeśli uważasz, że biuro informacji kredytowej naruszyło prawo podczas rozpatrywania Twojego sporu, możesz wysłać skargę do Biura Ochrony Konsumentów.

Możesz również mieć prawo pozwać biuro informacji kredytowej, które nie koryguje błędów w raportach kredytowych. Porozmawiaj z prawnikiem ds. Praw konsumentów o swojej sprawie, aby sprawdzić, czy masz podstawy do złożenia pozwu zgodnie z ustawą o rzetelnej sprawozdawczości kredytowej.